Du er ikke logget inn - Logg inn

Deaktivere "Find my iPhone" når produktet allerede er sendt til verksted

Jonas Wergeland 18.06.2014

NB: Dersom dette ikke gjøres, kan ikke service utføres. Det vil kunne påløpe ekstra kostnader og økt servicetid om butikk/forhandler må kontakte deg for å få utført dette senere.



For iPhone, iPad eller iPod Touch som leveres til service, følgende tjeneste være deaktivert:

  • For iPhone: Find my iPhone
  • For iPad: Find my iPad
  • For iPod: Find my iPod

Deaktiveringen kan gjøres i innstillingene på selve produktet. Om produktet allerede er sendt til verksted, kan man selvsagt ikke lenger gjøre det på denne måten. Men det finnes en annen måte å gjøre det på, og det skal vi ta for oss her.

Du trenger:

  1. Datamaskin: (Mac eller PC) med tilgang til internett.

  2. Apple ID: Dette er en hel e-postadresse, og det er en "konto" hos Apple. Den ble antagelig lagt inn på produktet første gang du slo det på. Den er denne e-postadressen som blir brukt til å kjøpe og laste ned "apper" med. Det er viktig at du finner den Apple IDen som er i bruk på det produktet som er sendt til verksted. Eier du flere Apple-produkter(feks. iPhone og iPad), er det antagelig samme Apple ID som blir brukt på begge to. Det kan også hende at det er Apple IDen til noen andre(feks. mor/far) som er lagt inn på produktet, hvis noen andre har betalt for kjøp og nedlastinger gjort med dette produktet. Finn riktig Apple ID.

  3. Passord: Dette er passordet som hører til Apple IDen(beskrevet over). Det er dette passordet du har tastet inn ved kjøp og nedlastinger på produktet (feks. kjøp av apper).


Slik deaktiverer du tjenesten:

  1. Slå på datamaskinen og åpne nettleseren(Safari, Chrome, Explorer, Firefox, el)
  2. Gå til adressen: www.icloud.com
  3. Fyll ut Apple ID (se forklaring over)
  4. Fyll ut passord(se forklaring over)
  5. Klikk på pilen til høyre for passordet for å logge inn.
  6. Dersom innloggingsvinduet "rister" vil det si at enten Apple IDen eller passordet er feil. PS: du kan forsøke å logge inn flere ganger.

    FMIP_1.jpg


  7. Dersom du ikke har vært logget inn her tidligere, vil du få spm. om å velge tidssone. Velg dette og trykk fortsett.
  8. Klikk på det grønne ikonet med teksten "Find my iPhone"/"Finn iPhone"

    FMIP_2.jpg


  9. Klikk på "All Devices"/"Alle enheter" midt i, øverst i bildet. I listen, finn det produktet som du skal deaktivere tjenesten på(det produktet som er sendt til verksted). Under bildet av produktet, med liten, grå skrift, vil det mest sansynlig stå "Offline"/"Frakoblet". Klikk på produktet og forsett fra pkt. 10.
    (Dersom det IKKE står "Offline"/"Frakoblet" men et tidspunkt som feks. "Yesterday at 5:30 PM"/"I går kl 17:30" må du isteden: 1.Klikke på produktet i listen 2.Produktet vil åpne seg i en nytt vindu 3.Klikk på "All Devices"/"Alle enheter" en gang til for å få opp listen på nytt 4.I listen har nå produktet et grått kryss til høyre, klikk på dette 5.I boksen som kommer opp, klikk "Remove"/"Fjern" 6.Ferdig! Gå til pkt. 12.)

    FMIP_3.jpg


  10. Klikk på "Remove from Account"/"Fjern fra konto" (NB: IKKE trykk på "Erase"/"Slett")

    FMIP_4.jpg


  11. Du vil da få opp et varsel, klikk på "Remove"/"Fjern"

    FMIP_5.jpg


  12. Ferdig! Du har nå deaktivert "Find my iPhone/iPad/iPod" for produktet som er sendt til verksted.

    Vennligst gi beskjed til butikken/forhandleren der du innleverte produktet om at "Find my iPhone/iPad/iPod" er deaktivert, slik at servicen kan fortsette.

    Takk!




Loc: WE

Umbraco CMS fra MarkedsPartner